• Hvordan erfares veiledning ved hjelp av Neonatal Behavioral Observation for førstegangsfødende mødre med friske barn? 

      Cheetham, Nina Bøhle (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2011-05-13)
      Den modellen som skal utforskes her heter Neonatal Behavioral Observation System (NBO). Den er utviklet ved Brazelton Institute i Boston, USA. Dens primære mål er å oppnå kontakt med foreldrene, og gjennom felles observasjon av barnet utvikle en forståelse for barnets kompetanse og kapasitet som man deler med foreldrene. Kunnskapen som fremkommer kan bidra til et positivt foreldre-barn forhold og ...
    • Infant sleep as a topic in healthcare guidance of parents, prenatally and the frst 6months after birth: a scoping review 

      Landsem, Inger Pauline; Cheetham, Nina Bøhle (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022-09-08)
      Svalbard is a remote and scarcely populated Arctic archipelago and is considered to be mostly influenced by long-range-transported air pollution. However, there are also local emission sources such as coal and diesel power plants, snowmobiles and ships, but their influence on the background concentrations of trace gases has not been thoroughly assessed. This study is based on data of tropospheric ...
    • The Innovative Learning Institute for Circumpolar Health. An International summer school for nursing students in rural and remote areas 

      Norbye, Bente; Cheetham, Nina Bøhle (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      This chapter focusses on nursing students’ opportunities for participation in an international summer school specifically aimed at the people living in the circumpolar regions. The Northern Nursing Education Network offers a two-week intensive course for students to meet and to develop contextual knowledge of indigenous people living in Arctic regions. These areas are often challenged by vast distances ...
    • The Neonatal behavioral observation system: A tool to enhance the transition to motherhood 

      Cheetham, Nina Bøhle; Hanssen, Tove Aminda (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2014-12)
      Background: Shorter hospitalisation after childbirth raises new challenges in the transition to parenthood. Aim: This paper reports a study designed to identify first-time mothers’ experience with The Neonatal Behavioral Observation System (NBO) as a guiding model. Method: A phenomenological qualitative study sampling four first-time mothers who received guidance from the NBO-specialist nurse ...
    • Tverrprofesjonell praksis, læring og samarbeid – forståelse av egen og andres rolle i læringsprosessen 

      Cheetham, Nina Bøhle (Chapter; Bokkapittel, 2020)
      Arbeidet med å implementere nye arenaer for tverrprofesjonell praksis er under stadig utvikling og gjenstand for omfattende forskning. I dette kapittelet diskuterer jeg tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) i utdanning av helsefagstudenter. Ved hjelp av datamateriale fra to tverrprofesjonelle prosjekter, ett i en barneavdeling og ett i to distriktskommuner, utforskes medisin- og sykepleierstudenters ...